Joustavaa ja monimuotoista opiskelua

Monimuotoisesti

Opin­not jär­jes­te­tään moni­muo­to-opin­toi­na
Tu­run yli­o­pis­ton ja pai­kal­li­sen oppi­lai­tok­sen
yh­teis­työ­nä. Kes­keis­tä on opin­to­ma­te­ri­aa­lin
oh­jaa­ma it­se­näi­nen työs­ken­te­ly. Opis­ke­li­ja­na
osal­lis­tut yli­o­pis­ton opet­ta­jien pi­tä­mil­le lu­en­noil­le,
teet kir­jal­li­sia teh­tä­viä ja luet tent­tei­hin.

Osal­lis­tu­mi­nen opin­to­ryh­mään tu­kee opis­ke­lu­a­si
sekä edis­tää op­pi­mis­ta­si. Yh­teis­toi­min­nal­li­nen
opis­ke­lu ja ai­kuis­o­pis­ke­li­joi­den eri­lai­set
nä­ke­myk­set ja ko­ke­muk­set avar­ta­vat
omia nä­ke­myk­si­ä­si ja yllä­pi­tä­vät opis­ke­lu­mo­ti­vaa­ti­o­ta­si.
Opin­to­ryh­mä ko­koon­tuu tuu­to­rin
joh­dol­la pai­kal­li­ses­sa yh­teis­työ­oppi­lai­tok­ses­sa.
Ryh­män työs­ken­te­lyä oh­jaa tuu­to­ri, joka
toi­mii op­pi­mi­sen oh­jaa­ja­na ja si­säl­tö­jen
asi­an­tun­ti­jana. Opis­ke­lu­si tu­ke­na ovat myös
verk­ko-op­pi­mis­ym­pä­ris­tön (Moodle) opin­to­ma­te­ri­aa­li
ja kes­kus­te­lu­a­lu­eet.

Vas­toin en­nak­ko­luu­lo­a­ni olen huo­man­nut, että ryh­mä­ta­paa­mi­set ovat ol­leet to­del­la tär­kei­tä mo­ti­vaa­ti­on kan­nal­ta, aina kun olen käy­nyt ryh­mä­ta­paa­mi­ses­sa on opis­ke­luun saa­nut siel­tä li­sää vir­taa.

”Opin­to­jen ai­ka­na lu­en­not ja opin­to­ryh­mät ovat tu­ke­neet omaa opis­ke­lu­a­ni hy­vin. Lu­en­noil­la opet­ta­jat ovat hie­nos­ti se­lit­tä­neet asi­oi­ta ja aut­ta­neet hah­mot­ta­maan asia­ko­ko­nai­suuk­sia.  Opin­to­ryh­mäs­sä kes­kus­te­lu on avan­nut eri­lai­sia näkö­kul­mia kurs­seil­la kä­si­tel­tä­viin ai­hei­siin.

Eri­lai­set suo­ri­tus­ta­vat tar­jo­si­vat jous­toa ja te­ki­vät opis­ke­lun mie­lek­kääk­si ja moni­puo­li­sek­si

Tent­ti­mi­nen Moodlessa ja yli­pää­tään verk­ko­op­pi­mis­ym­pä­ris­tö on sel­lai­nen asia, jon­ka näin moni­muo­to­-opis­ke­li­ja­na olen ko­ke­nut to­del­la hy­väk­si. Hie­noa on myös että lu­en­not tal­len­ne­taan ja nii­tä voi seu­ra­ta myö­hem­min, sil­loin kuin omat aika­tau­lut sen sal­li­vat.”

Mie­les­tä­ni ko­ko­nai­suus oli eheä, so­pi­van haas­ta­va ja osal­lis­tu­maan kan­nus­ta­va.

Kat­so myös vi­de­ot:

Kas­va­tus­a­lal­le   ker­too eri­lai­sis­ta syis­tä opis­kel­la kas­va­tus­alaa avoi­mes­sa yli­o­pis­tos­sa

Kas­va­tus­tie­de Tu­run yli­o­pis­ton avoi­mes­sa yli­o­pis­tos­sa  -vi­de­os­sa kas­va­tus­tie­teen pe­rus­o­pin­to­jen opis­ke­li­ja ker­too ko­ke­muk­si­aan opin­nois­ta

Kas­va­tus­tie­teen opin­not lv. 2016-2017Yh­teis­työ­oppi­lai­tok­sis­sa2.5.2016