Opiskelijalle

Oppimiseen ei ole muuta alkua kuin ihmettely

Al­ka­van jak­son ta­voit­tee­na on sy­ven­tää ym­mär­rys­tä­si op­pi­mi­sen luon­tees­ta. Kes­kei­se­nä teh­tä­vä­nä on poh­tia, min­kä­lais­ta ope­tuk­sen tu­li­si olla, jot­ta se edis­täi­si eri­lais­ten yk­si­löi­den op­pi­mis­ta. Li­säk­si kä­si­tel­lään ar­vi­oin­nin mer­ki­tys­tä ope­tuk­sen ja op­pi­mi­sen oh­jaa­ja­na.

Opin­to­jak­sol­la ha­lu­taan kan­nus­taa ja roh­kais­ta tut­ki­vaan ot­tee­seen, oma­koh­tai­seen ky­sy­myk­sen­a­set­te­luun ja yh­teis­toi­min­nal­li­seen op­pi­mi­seen. Ta­voit­tee­na on saa­da op­pi­mi­sen, ope­tuk­sen ja ar­vi­oin­nin te­o­ri­at ja käy­tän­nöt he­del­mäl­li­seen vuo­ro­puhe­luun liit­tä­mäl­lä tut­kit­tua tie­toa yh­teen käy­tän­nön ko­ke­mus­ten kans­sa. Opin­to­ryh­mis­sä tu­tus­tu­taan työs­ken­te­ly­muo­to­na jak­son asia­si­säl­tö­jen li­säk­si op­pi­mis­ta ak­ti­voi­viin me­ne­tel­miin, jois­ta voit lu­kea li­sää verk­ko­a­lu­eel­la ole­vis­ta lin­keis­tä. Opin­to­jak­sol­la on lu­vas­sa pal­jon kiin­nos­ta­vaa asi­aa – oppi­kir­jo­jen lu­ke­mi­nen ja es­seen työs­tä­mi­nen kan­nat­taa­kin aloit­taa vä­lit­tö­mäs­ti.

”Op­pi­mi­seen ei ole muu­ta al­kua kuin ih­met­te­ly.” -Pla­ton

Tii­na Tuijula, yli­o­pis­ton­leh­to­ri & Hei­di Salmento, tun­ti­o­pet­ta­ja

Joh­dan­to op­pi­mi­seen, ope­tuk­seen ja ar­vi­oin­tiin 6 opLv. 2016–17, Moni­muo­to-opin­not10.1.2017