Opinnot järjestetään monimuoto-opintoina Turun yliopiston ja paikallisen oppilaitoksen yhteistyönä. Keskeistä on opintomateriaalin ohjaama itsenäinen työskentely. Opiskelijana osallistut yliopiston opettajien pitämille luennoille Turun yliopistossa tai verkko-oppimisympäristössä, teet kirjallisia tehtäviä ja luet tentteihin.
Osallistuminen opintoryhmään tukee opiskeluasi sekä edistää oppimistasi. Yhteistoiminnallinen opiskelu ja aikuisopiskelijoiden erilaiset näkemykset ja kokemukset avartavat omia näkemyksiäsi ja ylläpitävät opiskelumotivaatiotasi. Opintoryhmä kokoontuu tuutorin johdolla paikallisessa yhteistyöoppilaitoksessa. Ryhmän työskentelyä ohjaa tuutori, joka toimii oppimisen ohjaajana ja sisältöjen asiantuntijana. Opiskelusi tukena ovat myös verkko-oppimisympäristön (Moodle) oppimateriaali ja keskustelualueet.
Opiskelijoiden palautetta:
”Vastoin ennakkoluuloani olen huomannut, että ryhmätapaamiset ovat olleet todella tärkeitä motivaation kannalta, aina kun olen käynyt ryhmätapaamisessa on opiskeluun saanut sieltä lisää virtaa.”
”Opintojen aikana luennot ja opintoryhmät ovat tukeneet omaa opiskeluani hyvin. Luennoilla opettajat ovat hienosti selittäneet asioita ja auttaneet hahmottamaan asiakokonaisuuksia. Opintoryhmässä keskustelu on avannut erilaisia näkökulmia kursseilla käsiteltäviin aiheisiin.”
”Erilaiset suoritustavat tarjosivat joustoa ja tekivät opiskelun mielekkääksi ja monipuoliseksi”
”Tenttiminen Moodlessa ja ylipäätään verkko-oppimisympäristö on sellainen asia, jonka näin monimuoto-opiskelijana olen kokenut todella hyväksi. Hienoa on myös, että luennot tallennetaan ja niitä voi seurata myöhemmin, silloin kuin omat aikataulut sen sallivat.”
”Mielestäni kokonaisuus oli eheä, sopivan haastava ja osallistumaan kannustava.”
Katso myös videot:
Kasvatusalalle kertoo erilaisista syistä opiskella kasvatusalaa avoimessa yliopistossa
Kasvatustiede Turun yliopiston avoimessa yliopistossa -videossa kasvatustieteen perusopintojen opiskelija kertoo kokemuksiaan opinnoista
Kasvatustieteen opinnot lv. 2019-2020Yhteistyöoppilaitoksissa4.3.2019