Tutkimuskirjallisuutta

Aal­to­la, J. & Val­li, R. (toim.) 2015. Ik­ku­noi­ta tut­ki­mus­me­to­dei­hin 1. Me­to­din va­lin­ta ja ai­neis­ton­ke­ruu: vi­rik­kei­tä aloit­te­le­val­le tut­ki­jal­le. Jy­väs­kylä: PS-kus­tan­nus.

Aal­to­la, J. & Val­li, R. (toim.) 2015. Ik­ku­noi­ta tut­ki­mus­me­to­dei­hin II. Näkö­kul­mia aloit­te­le­val­le tut­ki­jal­le tut­ki­muk­sen te­o­reet­ti­siin läh­tö­koh­tiin ja ana­lyy­si­me­ne­tel­miin. Jy­väs­kylä: PS-Kus­tan­nus.

Ala­suu­ta­ri, P. 2019. Joh­da­tus yh­teis­kun­ta­tut­ki­muk­seen. Hel­sin­ki: Gau­de­a­mus.

Ala­suu­ta­ri, P. 2019. Laa­dul­li­nen tut­ki­mus. Tam­pe­re: Vas­ta­pai­no.

Al­ku­la, T., Pön­ti­nen, S. & Ylös­talo, P. 2002. So­si­aa­li­tut­ki­muk­sen kvan­ti­ta­tii­vi­set me­ne­tel­mät. Por­voo, Hel­sin­ki, Juva: Wsoy.

Co­hen, L. Ma­ni­on, L. & Mor­ri­son, K. 2017. Re­se­arch met­hods in Edu­ca­ti­on. Lon­don & New York: Rout­led­ge.

Es­ko­la, J. & Suo­ran­ta, J. 2014. Joh­da­tus laa­dul­li­seen tut­ki­muk­seen. Tam­pe­re: Vas­ta­pai­no.

Hirs­jär­vi, S. & Hur­me, H. 2018. Tut­ki­mus­haas­tat­te­lu: Tee­ma­haas­tat­te­lun te­o­ria ja käy­tän­tö. Gau­de­a­mus.

Hirs­jär­vi, S., Re­mes, P. & Sa­ja­vaa­ra, P. 2015. Tut­ki ja kir­joi­ta. Hel­sin­ki: Tam­mi.

Hol­ma, K. & Mälk­ki, K. 2011. Tut­ki­mus­mat­kal­la. Me­to­do­lo­gia, te­o­ria ja fi­lo­so­fia kas­va­tus­tut­ki­muk­ses­sa. Hel­sin­ki: Gau­de­a­mus.

Hy­vä­ri­nen, M., Ni­kan­der, P., Ruu­su­vuo­ri J. & Aho, A. 2017. Tut­ki­mus­haas­tat­te­lun käsi­kir­ja. Tam­pe­re: Vas­ta­pai­no.

Jo­ki­nen, A., Ju­hi­la, K. & Suo­ni­nen, E. 2016. Dis­kurs­si­a­na­lyy­si. Tam­pe­re: Vas­ta­pai­no.

Knii­vi­lä, S., Lind­blom-Ylän­ne, S. & Män­ty­nen, A. 2017. Tie­de ja teks­ti. Te­hoa ja tai­toa tut­kiel­man kir­joit­ta­mi­seen. Gau­de­a­mus.

Kuu­la, A. 2011. Tut­ki­mus­e­tiik­ka. Ai­neis­to­jen han­kin­ta, käyt­tö ja säi­ly­tys. Tam­pe­re: Vas­ta­pai­no.

Kva­li­MOTV. Laa­dul­li­sen tut­ki­muk­sen verk­ko­käsi­kir­ja.

Kvan­ti­MOTV. Kvan­ti­ta­tii­vi­sen tut­ki­muk­sen verk­ko­käsi­kir­ja.

Lagst­röm, H., Pösö, T., Ru­ta­nen, N. & Veh­ka­lah­ti, K. (toim.) 2010. Las­ten ja nuor­ten tut­ki­muk­sen etiik­ka. Nuo­ri­so­tut­ki­mus­seu­ra/Nuo­ri­so­tut­ki­mus­seu­ra verk­ko­jul­kai­su­ja 162.

Met­sä­muu­ro­nen, J. (toim.) 2011. Laa­dul­li­sen tut­ki­muk­sen käsi­kir­ja. Hel­sin­ki: In­ter­na­ti­o­nal Met­help.

Met­sä­muu­ro­nen, J. 2011. Tut­ki­muk­sen te­ke­mi­sen pe­rus­teet ih­mis­tie­teis­sä. Hel­sin­ki: Gum­me­rus.

Mä­ke­lä, K. & Ste­nius, K. 2007. Et­hi­cal cont­rol of so­ci­al and be­ha­vi­o­ral re­se­arch in Fin­land. Hel­sin­ki: Sta­kes.

Num­men­maa, L. 2011. Käyt­täy­ty­mis­tie­tei­den ti­las­tol­li­set me­ne­tel­mät. Vam­ma­la: Vam­ma­lan Kir­ja­pai­no Oy.

Num­men­maa, L., Ho­lo­pai­nen, M. & Pulk­ki­nen, P. 2017. Ti­las­tol­lis­ten me­ne­tel­mien pe­rus­teet. 3. pai­nos. Hel­sin­ki: Sa­no­ma Pro.

Pie­ti­käi­nen, S. & Män­ty­nen, A. 2009. Kurs­si koh­ti dis­kurs­sia. Tam­pe­re: Vas­ta­pai­no.

Rau­to­pu­ro, J. 2010. Si­sy­fok­sen kivi? Ti­las­tol­lis­ten me­ne­tel­mien ope­tus ja op­pi­mi­nen kas­va­tus­tie­teis­sä. Jy­väs­ky­län yli­o­pis­to. Kou­lu­tuk­sen tut­ki­mus­lai­tos. Tut­ki­muk­sia 27.

Ron­kai­nen, S., Peh­ko­nen, L., Lind­blom-Ylän­ne, S. & Paa­vi­lai­nen, E. 2011. Tut­ki­muk­sen voi­ma­sa­nat. Hel­sin­ki: WSOY pro.

Ruu­su­vuo­ri, J., Ni­kan­der, P. & Hy­vä­ri­nen, M. (toim.) 2015. Haas­tat­te­lun ana­lyy­si. Kus­tan­nus­o­sa­ke­yh­tiö Vas­ta­pai­no.

Ruu­su­vuo­ri, J. & Tiit­tu­la, L. 2005. Haas­tat­te­lu: Tut­ki­mus, ti­lan­teet ja vuo­ro­vai­ku­tus. Kus­tan­nus­o­sa­ke­yh­tiö Vas­ta­pai­no.

Sil­ver­man, D. 2008. Doing qu­a­li­ta­ti­ve re­se­arch: a prac­ti­cal hand­book. Lon­don: Sage.

Sil­ver­man, D. 2006. In­terp­re­ting qu­a­li­ta­ti­ve data; met­hods for ana­ly­sing talk, text and in­te­rac­ti­on. Lon­don: Sage.

Sil­ver­man, D. (toim.) 2006. Qu­a­li­ta­ti­ve re­se­arch: the­o­ry, met­hod and prac­ti­ce. 2th Edi­ti­on. Lon­don: Sage.

Sil­ver­man, D. 2013. A very short, fair­ly in­te­res­ting and re­a­so­nab­ly che­ap book about qu­a­li­ta­ti­ve re­se­arch. 2th Edi­ti­on: Lon­don: Sage Los An­ge­les.

Syr­jä­läi­nen, E., Ero­nen, A. & Vär­ri, V-M.  2007. Avauk­sia laa­dul­li­sen tut­ki­muk­sen ana­lyy­siin. Tam­pe­re Uni­ver­si­ty Press.

Tuo­mi, J. & Sara­jär­vi, A. 2017. Laa­dul­li­nen tut­ki­mus ja si­säl­lön­a­na­lyy­si. Hel­sin­ki: Tam­mi.

Täh­ti­nen, J., Laak­ko­nen, E. & Bro­berg, M. 2020. Ti­las­tol­li­sen ai­neis­ton kä­sit­te­lyn ja tul­kin­nan pe­rus­tei­ta. Tu­run yli­o­pis­ton kas­va­tus­tie­tei­den tie­de­kun­nan jul­kai­su­ja C.20.

Vau­ras, M., Kin­nu­nen, R., Ka­ja­mies, A. & Leh­ti­nen, E. 2013. In­ter­per­so­nal re­gu­la­ti­on in inst­ruc­ti­o­nal in­te­rac­ti­on. A dy­na­mic sys­tems ana­ly­sis of scaf­fol­ding. Te­ok­ses­sa S. Vo­let & M. Vau­ras (Eds.) In­ter­per­so­nal re­gu­la­ti­on of le­ar­ning and mo­ti­va­ti­on. Met­ho­do­lo­gi­cal ad­van­ces. New pers­pec­ti­ves on le­ar­ning and inst­ruc­ti­on. Rout­led­ge, 125–146.

Veh­ka­lah­ti, K. 2014. Ky­se­ly­tut­ki­muk­sen mit­ta­rit ja me­ne­tel­mät. Hel­sin­ki: Finn Lec­tu­ra.

Vilk­ka, H. 2007. Tut­ki ja mit­taa: mää­räl­li­sen tut­ki­muk­sen pe­rus­teet. Hel­sin­ki: Tam­mi.

Pro­se­mi­naa­ri 8 opKas­va­tus­tie­teen / Eri­tyis­pe­da­go­gii­kan / Ai­kuis­kas­va­tus­tie­teen aine­o­pin­not lv 2023-202420.3.2023