Opiskelijalle
Oppimiseen ei ole muuta alkua kuin ihmettely
Alkavan jakson tavoitteena on syventää ymmärrystäsi oppimisen luonteesta. Keskeisenä tehtävänä on pohtia, minkälaista opetuksen tulisi olla, jotta se edistäisi erilaisten yksilöiden oppimista. Lisäksi käsitellään arvioinnin merkitystä opetuksen ja oppimisen ohjaajana.
Opintojaksolla halutaan kannustaa ja rohkaista tutkivaan otteeseen, omakohtaiseen kysymyksenasetteluun ja yhteistoiminnalliseen oppimiseen. Tavoitteena on saada oppimisen, opetuksen ja arvioinnin teoriat ja käytännöt hedelmälliseen vuoropuheluun liittämällä tutkittua tietoa yhteen käytännön kokemusten kanssa. Opintojaksolla on luvassa paljon kiinnostavaa asiaa – oppikirjojen lukeminen ja pedagogisen kurssisuunnitelman työstäminen kannattaakin aloittaa välittömästi.
”Oppimiseen ei ole muuta alkua kuin ihmettely.” -Platon
Tiina Tuijula, yliopistonlehtori & Heidi Salmento, pedagoginen kehittämisasiantuntija
