Kehitys- ja kasvatuspsykologia 4 op

Tentti

Osaamistavoitteet

Opis­ke­li­ja tun­tee ha­vait­se­mi­sen, op­pi­mi­sen, ajat­te­lun, tun­ne-elä­män ja käyt­täy­ty­mi­sen ke­hi­tys- ja kas­va­tus­psy­ko­lo­gi­set pe­rus­kä­sit­teet ja lain­a­lai­suu­det sekä ym­mär­tää vuo­ro­vai­ku­tuk­sen mer­ki­tyk­sen yk­si­lön ke­hi­tyk­sen ja op­pi­mi­sen tu­ke­mi­ses­sa per­heen, var­hais­kas­va­tuk­sen, kou­lu­o­pe­tuk­sen, opis­ke­lu­ym­pä­ris­tö­jen ja työ­e­lä­män näkö­kul­mas­ta

Sisältö
Opettaja

Tii­na Tui­ju­la (lu­en­not, ten­tit)

Aikataulu

Lu­en­not:

Ten­tit

Suoritustapa

Kir­jal­li­nen yk­si­lö- tai ryh­mä­tent­ti / Mood­le­tent­ti / Säh­köi­nen tent­ti (ar­vi­oin­ti­as­teik­ko 0–5)

Ten­tit­tä­vä kir­jal­li­suus:

  1. Leh­ti­nen, E., Vau­ras, M. & Lerk­ka­nen, M.-K. 2016. Kas­va­tus­psy­ko­lo­gia. Jy­väs­kylä: PS-kus­tan­nus.
  2. Nur­mi, J-E, Aho­nen T., Lyy­ti­nen, H., Lyy­ti­nen, P., Pulk­ki­nen, L. & Ruop­pi­la, I. 2014. Ih­mi­sen psy­ko­lo­gi­nen ke­hi­tys. Jy­väs­kylä: PS-kus­tan­nus.
  3. Nie­mi­vir­ta, M., Pulk­ka, A-T., Ta­po­la, A. & Tuo­mi­nen-Soi­ni, H. 2013. Ta­voi­te­o­rien­taa­ti­o­pro­fii­lit ja nii­den yh­teys ti­lan­ne­koh­tai­seen mo­ti­vaa­ti­oon ja päät­te­ly­teh­tä­väs­sä suo­riu­tu­mi­seen. Kas­va­tus 44 (5), 533-547.
  4. Iso­sä­vi, S. & Lundén, M. 2013. Van­hem­man ja vau­van vuo­ro­vai­ku­tuk­sel­li­nen yh­teis­sää­te­ly. Psy­ko­lo­gia 48 (05-06), 371-382.
Ko­pio: Oh­jeet kas­va­tus­tie­teen pe­rus­o­pin­to­jen vii­meis­te­lyyn / etu­kä­teen te­ke­mi­seenLv. 2021–202228.6.2021